جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thu 16 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار سه شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۹:۲۰:۲۷

IMO نماینده صنعت کشتیرانی در کنفرانس پاریس

باشگاه خبری فراساحل: براساس گزارش سازمان همکاری اقتصادی و توسعه(OECD)  نقش صنعت کشتیرانی در آلایندگی جهان طی سال‌های آتی بیشتر خواهد شد. نمایندگان 200 کشور جهان در ادامه کنفرانس تاریخی آب و هوای پاریس که سال گذشته برگزار شده بود، از تاریخ 7 تا 18 نوامبر 2016 (17 تا 28 آبان) یکبار دیگر این بار در مراکش کنار هم جمع می‌شوند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل ازمارین تایمز، مذاکره کنندگان این کشورها در این مدت جزئیات توافق آب و هوایی سال گذشته را تدوین و تعیین خواهند کرد که با چه دقت و سرعتی کشورها تغییرات مورد تعهد خود را اجرا کنند.

در کنفرانس مراکش همچنین باید مشخص شود که آیا برای برخورد جدی‎تر با تغییرات خطرناک آب و هوایی، به ویژه افزایش دمای دو درجه‎ای جهان، به ملزومات بیشتر و جدی‌تری نیاز است یا خیر. بر اساس گزارشات آلایندگی سالانه CO2 صنعت کشتیرانی به تنهایی بیش‌تر از کشور آلمان است.سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) نیز اعلام کرده است که نقش صنعت کشتیرانی در آلایندگی جهان طی سال‌های آتی بیشتر خواهد شد. پیش از کنفرانس پاریس فعالان صنعت کشتیرانی اظهار کرده بودند که از آنجائی‌که مصوبات آب و هوایی مربوط به کشتیرانی به جای IMO به دولت‌‌های متبوعشان ارجاع داده ‌می‌شود، شرایط نامتوازنی برای مالکان و کشتی‌‌ها به وجود خواهد آمد.

در نهایت نیز در کنفرانس پاریس صنعت کشتیرانی نادیده گرفته شد و موضوع آلایندگی کشتیرانی به IMO واگذار شد. به همین خاطر امسال IMO در کنفرانس مراکش حاضر شده است تا به عنوان یک سازمان بین المللی اطمینان حاصل کند که فعالیت‌‌هایی را که در حوزه کاهش گازهای گلخانه‌ای صنعت کشتیرانی انجام ‌می‌شود، زیر نظر خودش است. اولاف مرک تحلیلگر کشتیرانی در سازمان OECD معتقد است که آخرین اقدام کمیته حافظت از محیط زیست دریایی (MEPC) سازمان بین المللی دریانوردی برای به تاخیر انداختن تصمیم نهایی در مورد آلایندگی CO2 کشتی‎ها تا سال 2023، تصمیمی‌ بود که روند کارها را کند می‎کند زیرا MEPC تحت فشارهای بین المللی که بر دولت‌‌هاست قرار ندارد.



  کد خبر : 2732
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :